Pisanie e-maili sprzedażowych, które wywołują odpowiedzi.

Firmy tworzą firmowe e-maile, aby uruchamiać kampanie marketingowe, wysyłać e-maile sprzedażowe i docierać do klientów. Używanie szablonów do wysyłania zimnych maili sprzedażowych jest inteligentnym i użytecznym narzędziem oszczędzającym czas. Szablony nie wypełniają jednak pustych miejsc. Używanie ich jako „wykrawacza ciastek” to strata czasu, ponieważ gwarantuje, że prawie każdy wysłany e-mail zostanie usunięty, nieprzeczytany i ewentualnie wrzucony do folderu ze spamem. Jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać przy tworzeniu maila z szablonu.

Linie tematyczne.

Unikaj ogólnych, niespecyficznych linii tematycznych. Temat informuje odbiorcę, o czym jest e-mail i czy warto go przeczytać, czy nie. Nie mów więc po prostu „Oferta weekendowa”. Powiedz, co jest w ofercie i kiedy odbędzie się sprzedaż. Nie pisz jednak powieści. Temat wiadomości powinien zawierać od 20 do 40 znaków. Niektóre wskazówki, o których warto pamiętać.
1. Spersonalizuj linię poprzez użycie imienia odbiorcy i uczynienie z niej czegoś, czym jest zainteresowany.
2. Stwórz poczucie pilności, dając im do zrozumienia, że istnieje krótkie okno lub skończona ilość czasu na działanie.
3. Bądź szczery. Nie wysuwaj niewiarygodnych roszczeń w temacie wiadomości, w przeciwnym razie wiadomość zostanie usunięta z uprzedzeniem. Zostaw to na nocne reklamy.

Korpus główny.

Oprócz napisania skutecznej linii tematu e-maila, potrzebujesz wysokiej jakości akapitów, aby uzyskać odpowiedzi. Redaguj email konkretnie. Nie powinien on być dłuższy niż kilka zdań. Ludzie chcą przeczytać je szybko i zdecydować, czy chcą, co sprzedają. Tekst powinien rozwinąć to, co było w temacie, dodając więcej szczegółów i dlaczego jest to istotne dla odbiorcy. Pamiętaj o tych wskazówkach, przygotowując główną treść tekstu głównego.
1. Pomiń uprzejmości. Nie trać czasu na umieszczanie tego, co sprowadza się do small talk, jak „Jak się masz?” i „Nazywam się tak i tak” w linii wstępnej. Przejdź od razu do sedna sprawy. Przejdź od razu do rzeczy.
2. Zachowaj przyjazne nastawienie. Bycie bezpośrednim i zwięzłym to nie to samo, co bycie nagłym i nieprzyjaznym. Napisz maila w profesjonalnym konwersacyjnym tonie, który mówi: „Jesteś moim ulubionym klientem”.
3. Wezwanie do działania! Poproś czytelnika o zalogowanie się, kliknięcie lub kontakt z Twoją firmą. To może być zaplanowanie demo, link do informacyjnego wideo lub kupon / kod rabatowy. Wezwanie do działania nigdy nie powinno być trudną sprzedażą. Powinien to być jedynie kolejny krok w podróży klienta, który prowadzi do sprzedaży.

Reguła trzech zdań.

Jednym z najlepszych szablonów e-maili do rozważenia przy użyciu zimnych e-maili sprzedażowych jest format 3 zdań. Ten szablon e-maila jest doskonałym przykładem na to, że mniej znaczy często więcej. Zrób wstęp, ciało i wezwanie do działania w jednym zdaniu, lub tak blisko jak to możliwe. Zrób jedno z tych dwóch zdań, jeśli nie miałoby to sensu w zdaniu lub jeśli zdanie byłoby zlepkiem klauzul i przyimków. Chodzi o to, aby wszystko było tak krótkie, jak to tylko możliwe. Nie chcesz jednak wprowadzać czytelnika w błąd. Dzieje się tak często, gdy firmy zbyt mocno starają się upchnąć treść w jednym lub dwóch zdaniach. Używaj tego e-maila tylko wtedy, gdy możesz skutecznie skondensować swoje informacje. Następnie, można użyć tego zimna sprzedaży e-mail szablon, aby uzyskać dobrą odpowiedź.

Przed i po.

Innym świetnym sposobem na uzyskanie odpowiedzi z zimnych maili sprzedażowych jest stworzenie kontrastu przed i po. Metoda ta polega na czerpaniu z tego, z czym w danym momencie może mieć do czynienia Twoja grupa docelowa. Jeśli nie wiesz, kim jest Twoja grupa docelowa, dowiedz się tego, przeprowadzając analizę segmentacji. Kiedy już wiesz, kto jest Twoją grupą docelową i jakie są ich problemy, wyjaśnij, jak Twoje produkty/usługi mogą poprawić ich obecną sytuację. Jeśli używasz tej zimnej metody sprzedaży e-mail poprawnie, będzie osiągnąć cele kampanii e-mail.

Odwróć status quo.

Rozważ również zmianę status quo w swoich zimnych e-mailach sprzedażowych. Rutyna i przyzwyczajenia mogą być trudne do przełamania. Wszyscy znamy takiego weterana branży, który wciąż upiera się przy faksach. Jednocześnie każdy z nas zna kogoś, kto jest wierny marce, która nie nadąża za innowacjami. Podważenie tego status quo i skłonienie kogoś do spróbowania Twojego produktu choćby raz, to świetny sposób na pozyskanie nowych klientów. Wypróbuj go w następnej partii zimnych maili sprzedażowych, aby uzyskać odpowiedzi.

Komplementuj, buduj i naciskaj.

Każdy lubi być doceniany za swoje umiejętności i osiągnięcia. Jest to przydatne narzędzie sprzedaży, gdy chcesz komunikować się z ekspertem w swojej dziedzinie lub pokazać istniejącemu klientowi inne produkty i usługi, które mogą mu pomóc, a z których może jeszcze nie korzystać. Pamiętaj tylko, żeby być szczerym i nie protekcjonalnym.
Najlepiej myśleć o szablonach jako o poręcznych mini-przewodnikach, z których użytkownik może wybierać, aby uzyskać jak najwięcej korzyści z kampanii emailowej. Jeśli pracujesz z dużymi firmami zajmującymi się generowaniem leadów b2b, może to wymagać trochę eksperymentów, aby uzyskać odpowiednią mieszankę efektywności i angażujących treści, ale korzyści mogą być tego warte.